Miten niin ihmisen kuin koneen älyä ymmärretään väärin, ja miten voimme löytää uuden, paremman tavan ajatella ajattelusta AI:n aikakaudella?

Monet keskustelut tekoälystä kärsivät kärjistyksestä – monet tapaavat joko rakastaa tai vihata tätä uutta teknologiaa. Samalla moni ei täysin tiedosta sen kyvykkyyksiä ja rajoituksia.

Puheenvuorossaan professori Alf Rehn, pohjautuen käynnissä olevaan tutkimusprojektiin tekoälystä johtajuudessa ja innovoinnissa, keskustelee siitä, mihin ”keskinkertaisuuskoneet” (eli tämän päivän tekoälyt) kykenevät, miten tärkeäksi tämä tekee inhimillisen kyvyn haastaa ja olla vastarannankiiski ja mitä tapahtuu, kun ihmisten ja tekoälyn väliset suhteet luovat uutta ja yllättävää hybridi-ajattelua.

Mukana on huomioita teknologian yllättävästä hitaudesta, miksi tarvitsemme uutta kieltä kuvataksemme tätä kaikkea, ja miksi johtajat samalla laulavat tekoälyn hoosiannaa ja pelkäävät, miten tämä valtaa heidän asemaansa.

Tapahtuma saa pohtimaan,

• miksi tämän päivän tekoälyt ovat keskinkertaisuuskoneita, ja miksei tämä ole ongelma?
  • miten maailma muuttuu kun HRM:kin joutuu ottamaan kantaa ”human-like” resursseihin?
  • miten tärkeää on kasvattaa omaa sisäistä vastarannankiiskeä, ja miten tämä luo arvoa?
  • miten voimme luoda uuden kielen ja uutta ajattelua tätä uutta aikaa varten?

Asiantuntija
Alf Rehn, innovaation, muotoilun ja johtamisen professori, University of Southern Denmark

Alf on tunnettu ajatusjohtaja luovuuden ja innovaation saralla. Hän on kirjoittanut 18 kirjaa, toiminut hallitusammattilaisena, ollut strategisena neuvonantajana lukuisissa yrityksissä, ja on tämän lisäksi kansainvälisesti aktiivinen keynote-puhuja.

Torstai 14.3.2024 klo 10.00-11.15

Webinaari – voit osallistua etänä tietokoneeltasi tai mobiilisti. Käytämme ZOOM-alustaa.

• MARKin jäsenille webinaari on maksuton.
• Muille osallistujille osallistumismaksu on 199 € (sis. alv. 24 %). Maksu laskutetaan.

Jäsenyys kannattaa aina
Saat koko vuoden MARK-jäsenyyden vain 145 eurolla ja pääset heti maksutta kaikkiin webinaareihimme. Liity nyt mukaan!
Lue lisää jäsenyyden eduista

KATSO TALLENNE