Miksi SEO & SEA ovat yhä tärkeämpiä asiakkaan tavoittamiseksi?

Kilpailu asiakkaiden huomiosta kiristyy vuosi vuodelta ja kansainväliset jätit, kuten Temu ja Shein jyräävät kuluttajien digivirrassa.

Kansainvälisten toimijoiden mediabudjettien kanssa voi olla vaikea kilpailla, mutta jos verkkokaupan tuotevalikoimalle on hakukysyntää, tarjoaa SEO-työskentely mahdollisuuden päästä esille myös silloin, kun mediabudjetti on pieni.

Tässä webinaarissa käsittelemme hakukoneoptimoinnin ja hakusanamainonnan roolia verkkokaupan digimarkkinoinnissa sekä puhumme keinoista, joilla suomalainen toimija voi erottua – kunhan kaupan ja tuotteiden löydettävyyden pohjatyöt on tehty kunnolla.

Verkkokaupan optimoinnin perusteesit ovat yhä ajankohtaisia ja niitä noudattamalla saavutetaan jatkuvasti hyviä tuloksia.

Käymme läpi:

  • tärkeimpiä SEO-tekijöitä, jotka vaikuttavat tuotekategorian ja tuotteiden löydettävyyteen
  • sivuston laadun ja luotettavuuden viestimistä
  • oman tarjonnan ainutlaatuisuuden oikeaoppista esilletuontia
  • hakukoneoptimoinnin vaikutusta hakukonemainontaan

Palaute webinaarista
”Tärkeä aihe ja erittäin hyvä esiintyjät = erinomainen webinaari”

”Todella hyvä setti. Puhujat avasivat aiheita selkeästi ja rennosti keskustellen. Sopi varmasti ensikertalaisille, mutta loi myös arvoa aiheesta jo hieman tietäville.”

Miksi osallistua?
Esittelemme SEO:n ja SEA:n onnistuneen hyödyntämisen perusteet käytännöllisten esimerkkien kautta ja avaamme, miksi SEO on tärkeää kustannustehokkaan mainonnan kannalta.

Kenelle?
Sisältö sopii kaikille markkinoinnin sekä digitaalisen liiketoiminnan ja sen kehittämisen parissa työskenteleville päättäjille ja asiantuntijoille. Ajatuksen aihetta työhönsä saavat ainakin eCommerce Managerit, markkinointipäälliköt, markkinointijohtajat sekä Digital Marketing Managerit.

Asiantuntijat
Mikael Marila, Senior Consultant, SEO
Samuli Leinonen, Managing Consultant, mainonta
Hopkins

Mikaelin laaja-alainen kokemus digimarkkinoinnista ulottuu yli kymmenen vuoden ajalle. Hän on toteuttanut hakukoneoptimointia ja konversio-optimointia Suomessa ja kansainvälisesti, työskennellen niin kasvuyritysten kuin pörssiyhtiöiden parissa. Hopkinsilla Mikael työskentelee sekä verkkokaupan että B2B-asiakkaiden parissa, tukien asiakkaiden liiketoiminnan kehittämistä hakukonelöydettävyyden keinoin. 

Samuli on suunnitellut ja toteuttanut monikanavaista mainontaa eri rooleissa vuodesta 2001 lähtien. Verkkoliiketoiminnan kaupallisesta kehityksestä hänellä on yli 17 vuoden menestyksekäs työkokemus useilta eri toimialoilta, useista eri maista. Samulin leipälajina on Google Ads, missä hän on yksi pohjoismaiden kokeneimmista tekijöistä ja toteuttaa myös tämän aihepiirin koulutuksia lukuisille organisaatioille.

Aika
Torstai 16.5.2024 klo 10.00-11.15

Paikka
Webinaari – voit osallistua etänä tietokoneeltasi tai mobiilisti. Käytämme ZOOM-alustaa.

Hinta
Webinaari on kaikille avoin ja maksuton, tervetuloa!

Jäseneksi?
MARKin jäsenenä saat viikoittain webinaarin ajankohtaisesta aiheesta sekä alan huippuasiantuntijoiden sisältöpankin heti käyttöösi. Lämpimästi tervetuloa mukaan!
Tutustu jäsenyyteen

KATSO TALLENNE