MARK on suunnannäyttäjä, joka tarjoaa uutta tietoa, näkökulmia ja oivalluksia markkinoinnista kasvun ajurina – kentän koko leveydeltä. Vuosittain MARKin tapahtumiin osallistuu 20 000 markkinoinnista kiinnostunutta moninaisista markkinoinnin tehtävistä.
”Tapahtumissamme viihtyvät ja kehittyvät niin vasta-alkajat kuin toimitusjohtajatkin. Kasvatamme markkinoinnin ammattilaisia, jotka menestyvät kaikissa uran vaiheissa. Sen lisäksi teemme paljon yhteiskunnallista työtä, jotta markkinoinnin ala pysyy elinvoimaisena ja kiinnostavana myös tulevaisuudessa. Tämän työn ytimessä ovat nuoret ja opettajat” kertoo MARKin toiminnanjohtaja Sanna Laakkio.
Avaamme nuorille näkymän markkinoinnin maailmaan ja siihen, miten monipuolisesta ja upeasta alasta ja osaamisesta tässä on kyse
Markkinoinnin ja kaupallisen ajattelun yhteisönä MARK tukee ammatillista kehitystä, kasvua ja osaamista. Yritysmaailmassa MARK on kaupallisen osaamisen edistäjä ja puolestapuhuja. MARK haluaa olla alan toimijoiden yhdistäjä, haastaja ja kumppani. Suomalaiset yritykset tarvitsevat menestystarinoiden tekijöitä.
”Haluamme tukea tällä lahjoituksella markkinointia opiskelleiden kasvua ja kehitystä markkinoinnin ammattilaiseksi, koska sellaisia Suomi tarvitsee menestyäkseen tulevaisuudessa. Samalla avaamme näille nuorille näkymän markkinoinnin maailmaan ja siihen, miten monipuolisesta ja upeasta alasta ja osaamisesta tässä on kyse” kertoo Laakkio.
MARK lahjoitti myös yhden Premium-jäsenyyden opiskelijalle, joka on menestynyt opinnoissaan erityisen hyvin. Tämän vuoden tähtiopiskelijaksi valittiin Jenna Hildén.
MARK on vaikuttanut suomalaiseen markkinointiin vuodesta 1928 asti, lähes 100 vuoden ajan. Se antaa toimintaan ja näkökulmiin perspektiiviä, jota täydennetään uusimmalla tiedolla ja tämän päivän parhailla käytännöillä.
”MARKin ja Haaga-Helian yhteistyön tavoitteena on vahvistaa markkinoinnin ja viestinnän opiskelijoiden osaamista tarjoamalla ajankohtaista tietoa ja verkostoja. Olemme hyödyntäneet MARK me -sisältöpalvelua opetuksessamme ahkerasti: kuratoidut ja laadukkaat sisällöt tukevat oppimista mainiosti. Valmistumisen jälkeen on tärkeää syventää ja ylläpitää ammatillisia taitoja sekä tutustua alan yrityksiin ja ammattilaisiin. MARKin lahjoittama stipendijäsenyys antaa tähän mahtavan mahdollisuuden ja etumatkaa Haaga-Helian alumneille. Olen todella iloinen, kun voimme jakaa näin konkreettisen valmistujaislahjan, kiitos!” kertoo Haaga-Helian markkinoinnin lehtori, Luova toimisto Krean vetäjä, sekä Brisk Brandingin brändistrategi ja MARKin hallituksen jäsen Jenni Brisk.
Strateginen ajattelu, suunnittelu ja brändien rakentaminen ovat markkinoinnin ydinaluetta. Suomalainen teknologia-, automaatio- ja dataosaaminen ovat vertaansa vailla.
Parhaat toisinajattelijamme ovat erinomaisia luomaan brändeistä tarinoita ja ilmiöitä
”Työssämme kokeilemme väsymättä uusia parempia tapoja toimia ja tehdä tulosta. Seuraamme yhteiskuntaa, hallitsemme mediat ja viestinnän, huomiotalouden lainalaisuudet. Kuluttaja- ja markkinaymmärryksemme sekä tuotekehitys ovat maailmanluokkaa. Parhaat toisinajattelijamme ovat erinomaisia luomaan brändeistä tarinoita ja ilmiöitä. Ala on täynnä mahdollisuuksia. Toivotamme nämä nuoret lämpimästi tervetulleeksi MARKiin ja markkinoinnin alalle!” Laakkio iloitsee.
Tutustu MARKiin ja markkinoinnin upeisiin asiantuntijoihin. Kutsumme mukaan kaikki markkinoinnista kiinnostuneet ihmiset, yritykset, yhteisöt ja oppilaitokset.
MARK-blogin toimituksesta vastaavat Sanna Laakkio, Susanna Bäckström ja Krista Kesäharju.