Markkinointiliitto tukee yhdessä yritysjäsentensä kanssa tulevaisuuden osaajia tarjoamalla uusinta tietoa tuhansille alan oppilaille ja opettajille. Mukana on jo useita yrityksiä.

Työelämä ja eri alojen osaamistarpeet ovat valtavassa murroksessa. Samalla myös markkinointi kehittyy ja uusia välineitä sekä kanavia syntyy nopeaa tahtia.

– Digitaalisuus, tekoäly ja automaatio raivaavat tietä jokaisen työpöydälle. Paitsi markkinoinnin tekijöiden, myös muiden alojen yrittäjien on osattava hyödyntää näitä uusia työkaluja ja ymmärrettävä markkinoinnin perusteet menestyäkseen, Markkinointiliiton toiminnanjohtaja Sanna Laakkio kertoo.

Markkinointiliitto on vaikuttanut markkinoinnin ammattilaisten osaamisen kehittämiseen jo lähes sadan vuoden ajan. Viime vuonna heräsi ajatus koulutustyön laajentamisesta tämän päivän osaajista tulevaisuuden tähtiin.

– Oppilaitokset tekevät upeaa työtä alan tulevien osaajien kouluttamisessa, mutta jatkuva kehitys aiheuttaa haasteita opetuksen tason ja materiaalien ajantasaisuuden ylläpitämiseen. Tätä vajetta haluamme lähteä paikkaamaan yhdessä kumppaneittemme kanssa.

Uusi toimintamalli, josta hyötyvät niin yritykset, oppilaitokset kuin koko markkinoinnin ala

Koronapandemia vauhditti Markkinointiliiton toiminnan digitalisointia keväällä 2020. Viikoittaisten jäsenwebinaarien tallenteista on kertynyt yli sadan tunnin sisältöpankki, joka karttuu edelleen viikoittain.

Laakkion mukaan syntyi ajatus, että laadukkaat materiaalit voisivat olla myös osa markkinoinnin opetusta – niin alan yrityksissä kuin oppilaitoksissa.

– Piti etsiä malli, jossa kaikki voivat auttaa toisiaan. Syntyi yritysjäsenyys, jossa koko henkilöstö pääsee materiaaliemme äärelle ja palveluidemme piiriin. Samalla yritys lahjoittaa jatkuvasti päivittyvän sisältöpalvelun haluamalleen oppilaitokselle vapaaseen käyttöön yhdeksi lukukaudeksi, Laakkio summaa.

Yritysjäsenyys on otettu innostuneesti vastaan, ja sen kautta tuhannet opiskelijat ja opettajat pääsevät nauttimaan laadukkaista markkinoinnin opetussisällöistä tulevaisuudessa.

– Kun toimintaa ohjaavat kaikilla osapuolilla samat arvot, syntyy lähes poikkeuksetta jotain mahtavaa – niin tässä kävi. Uskomme myös, että yritysjäsentemme kanssa saamme rakennettua entistäkin vahvempaa tulevaisuutta alallemme.

Yritysjäsenyyden kautta tulevaisuuden osaajia ja opettajia ovat jo auttamassa Hankkija, Call to Action, Grapevine, Luxid Group, Foibekartano, Grano Diesel, Viestimedia, Rastor Instituutti, Naisten Kaupunki ja Ping Helsinki.

LISÄTIEDOT
Sanna Laakkio, toiminnanjohtaja, MARK Suomen Markkinointiliitto ry
sanna.laakkio@markkinointiliitto.fi
markme.fi

Tällä hetkellä yhteistyön kautta MARK me -palvelu on käytössä Kuopion Savoniassa, Hämeen Ammattikorkeakoulun agronomiopiskelijoilla, Turun kauppakorkeakoulun markkinoinnin laitoksella ja Metropoliassa.

Ajatuksia Yritysjäseniltämme:

”On innostavaa ajatella, että opiskelijat ja työntekijät pääsevät palvelun piiriin ja hyödyntämään oman markkinointiosaamisen kasvun tuloksia omassa arjessaan”, kertoo Kuopiolaisen Call to Actionin toimitusjohtaja Aki Karkulahti.

”Liityimme Markkinointiliiton yritysjäseneksi, koska koulutustarjonta on ajankohtaista ja aineistopankista löytyy paljon meitä kiinnostavia aiheita. Hankkijalla halutaan kouluttaa henkilökuntaa ja pitää osallistumisen kynnys matalana”, kertoo Hankkijan viestintäpäällikkö Minna Ruoni-Mäkelä.

Halusimme tarjota henkilöstöllemme mahdollisuuden osallistua tasokkaisiin webinaareihin ja pääsyn monipuolisiin koulutusmateriaaleihin. Samalla aktivoimme henkilöstöä myös itse tuottamaan sisältöjä ja miettimään, miten omaa osaamista voi jakaa kollegoille. MARK-jäsenyys on yksi keskeisistä elementeistä tämän vuoden koulutusohjelmassamme”, kertoo Luxid Groupin COO Susanna Juusti.

Markkinointi on jokaisen yrityksen oikeus ja velvollisuus – ilman markkinointia ei yhdessäkään yrityksessä ole kasvua eikä kehittymistä. MARKin rooli rohkaisijana ja inspiroijana on merkittävä. Haluamme tukea sekä henkilöstömme että tulevien markkinoinnin ammattilaisten kehittymistä ja MARKin palvelut ovat tähän erinomainen väline”, kertoo Grapevinen toimitusjohtaja Tero Heittola.

TUTUSTU YRITYSJÄSENYYTEEN