Tapahtuma kokoaa yhteen markkinoinnin tärkeimmät teemat ja alan huippuosaajat

Suomen suurin markkinoinnin verkkotapahtuma ”Markkinointisummit 2020” järjestetään 18. – 20.3.2020. Osallistuja voi katsoa joka päivä neljä puheenvuoroa klo 9.00 – 10.30. Kyseessä on täysin verkossa toteutettava tapahtuma, johon osallistuminen on maksutonta. Tapahtuman järjestää MARK Suomen Markkinointiliitto ry.

12 puheenvuoroa vahvaa näkemystä

Markkinointisummitissa oppejaan jakavat Nordic Business Forum 2019 puhujakilpailun voittaja Anssi Rantanen, YLE:n asiakaskokemusjohtaja Jaakko Lempinen, Baronan markkinointijohtaja Aarne Töllinen, alan konkari Petri Uusitalo, luova johtaja Jani Halme sekä useat muut alansa huippuasiantuntijat.

Markkinointiliiton toiminnanjohtaja Sanna Laakkio:
”Nostamme esiin niitä teemoja, joita osaamalla markkinointi on tiivis osa koko liiketoiminnan kasvua ja kehitystä. On hienoa saada mukaan näin näkemyksellisiä ihmisiä auttamaan meitä tässä tehtävässä. Vain yhdessä alan asiantuntijoiden ja yritysten kanssa voimme onnistua edistämään markkinoinnin ymmärrystä ja merkitystä niin, että se löytää tiensä laajasti yritysten kasvun ajuriksi.”

Markkinoinnin monipuolisesta osaamisesta pulaa

Koska markkinoinnissa on tänä päivänä paljon kapean alan osaajia, tarve kokonaisuuksien ymmärtämiselle on välttämätöntä. Asiantuntijakin tarvitsee laajemman ymmärryksen omasta roolistaan ja vastuustaan, jotta voi kokea merkityksellisyyttä työssään.

”Tässä tapahtumassa kerromme ymmärrettävästi, millainen kokonaisuus markkinointi on. Tekniikoita ja taktiikoita on loputtomasti, mutta vain ymmärtämällä markkinointia laajemmin, saamme käyttöön sen koko potentiaalin. Markkinoinnissa tarvitaan myös uudenlaista ajattelua, kyseenalaistamista ja näkemystä. Minkälaista – siihenkin saat tapahtumassa näkymän”, Laakkio lisää.

HAASTATTELUPYYNNÖT
Sanna Laakkio, toiminnanjohtaja, MARK Suomen Markkinointiliitto ry
sanna.laakkio@markkinointiliitto.fi

MARK Suomen Markkinointiliitto ry on valtakunnallinen markkinoinnin ja kaupallisen ajattelun edistäjä. MARK on vaikuttanut suomalaiseen markkinointiin jo yli 90 vuoden ajan tukemalla jäsentensä ammatillista osaamista ja olemalla silta alan toimijoiden välilllä.

Mikä tapahtuma?

Markkinointisummit 2020 on maksuton, 3-päiväinen verkkotapahtuma. Se toimii osana Markkinointiliiton uuden MARK me -sisältöpalvelun lanseerausta. Tapahtumassa haastatellaan markkinoinnin asiantuntijoita Suomen huipulta ja tartutaan teemoihin, jotka valikoituivat tärkeimmiksi Markkinointiliiton ja MPS Lifeworksin järjestämissä työpajoissa markkinoijille ja toimistoille vuonna 2019.

Kenelle tapahtuma on suunnattu?

Haastatteluissa käydään läpi laajasti markkinoinnin merkitystä ja roolia liiketoiminnassa, kurkataan tulevaisuuteen ja kuullaan vinkkejä alan parhailta. Tapahtumasta hyötyvät markkinoinnin ammattilaisten lisäksi kaikki aiheesta kiinnostuneet. Tapahtuma toimii erinomaisesti myös alan opinnoissa.

Taustaa
Markkinointisummit-tapahtumaformaatin toteutti ensimmäisen kerran idean isä Rami Salomaa keväällä 2018. Silloin tapahtuma keräsi lähemmäs 2000 osallistujaa tehden siitä Suomen suurimman markkinoinnin virtuaalitapahtuman. Markkinointiliitto oli luonteva valinta toteuttamaan tapahtuman vuonna 2020.