Vuoden iskulause on valittu – voitto meni Ouluun

Markkinointiliiton iskulauserekisteritoimikunta valitsi vuoden 2020 hyväksytyistä iskulauseista parhaimmaksi oululaisen Aurea Kodit Oy:n iskulauseen ”Meillä on näyttöjä”.  Vuoden iskulause -tunnustus luovutettiin Markkinointiliiton puolesta SKVL:n seminaarissa Helsingissä tiistaina 21.4.2021. Iskulauseen suunnittelusta vastasi Sakari Kemppainen oululaisesta Mainostoimisto Siberia Oy:stä.

Markkinointiliitto ylläpitää Iskulauserekisteriä, joka rekisteröi ja julkaisee käytössä olevia ja käyttöön tulevia iskulauseita. Aurea Kodit Oy:n iskulauseesta toimikunta totesi yksinkertaisesti, että ”tämä lause täyttää kaikki hyvälle ja erottuvalle iskulauseelle vaadittavat perusteet, lause on omaperäinen ja erottamiskykyinen ja lauseeseen sisältyy yrityksen keskeinen palvelulupaus.”

”Meillä on näyttöjä” -iskulause kiteytti Aurea LKV:n brändityön

Iskulause oli keskeinen elementti Aurea LKV:n visuaalisen ilmeen ja brändin uudistusprosessia joka toteutettiin loppuvuodesta 2020. Sakari Kemppainen pitää iskulauseen vahvuutena sen konkreettisuutta ja monimerkityksellisyyttä.

– Kyseessä on arvolataus, ei vain irtonainen iskulause tai slogan, niinkuin markkinointiväellä on tapana iskulausetta nimittää. Iskulauseeseen kiteytyy Aurea Kodit Oy:n kasvutarina, kokemus ja tekemisen tulokset eli referenssit. Aurea LKV on perustamisesta lähtien, vuodesta 2007 välittänyt ja löytänyt tuhansille perheille uuden kodin.

– Kyllähän tuossa sloganissa on jotain perin pohjoissuomalaista asennetta ja mentaliteettiakin mukana: ”vähemmän sanoja – enemmän tekoja, ollaan ylpeitä osaamisesta, muttei kehuen”, kiteyttää Kemppainen.

Vuoden Iskulause on valittu niiden iskulauseiden joukosta, jotka iskulausetoimikunta on viime vuoden aikana hyväksynyt Iskulauserekisteriin. Vuoden Iskulause -tunnustus on jaettu vuodesta 1999 lähtien.

LISÄTIEDOT

Pirjo Maunula