Vuoden 2022 Iskulause näyttää ja kuulostaa erityisen hyvältä

Markkinointiliiton Iskulausetoimikunta on valinnut vuoden 2022 iskulauseeksi puisia design-rannekelloja valmistavan Havu Watches Oy:n sloganin ”Aika näyttää hyvältä”.

Perusteluissa mainitaan, että oululaisveljesten 2019 perustaman Havun iskulauseesta välittyy yrityksen rohkeus erottua muista ja että sen iskulause on oivaltava ja pysäyttää hetkeksi ajattelemaan.

”Hyvä iskulause kutittelee mukavasti aivonystyröitä sekä tarjoilee lautasella keskeisen asiakaslupauksen ja -edun, kuten Havu Watches vuoden iskulauseessaan. Nerokas slogan on äärimmäisen kustannustehokas markkinointikeino, jota soisi hyödynnettävän enemmänkin”, toteaa Iskulausetoimikunnan jäsen Jussi Hirvelä.

Vuoden Iskulause_Markkinointiliitto

Oululaisen Havu Watchesin tiimi iloitsee Vuoden iskulause -tunnustuksestaan.

Havu Watches Oy:n Teemu Kylmäluoma:
”Olemme kiitollisia ja ylpeitä tästä tunnustuksesta ja se rohkaisee edelleen jatkamaan työtä rohkean ja persoonallisen brändimme parissa. Oululaisen mainostoimisto Mint Companyn suunnittelema ”Aika näyttää hyvältä” -slogan kiteyttää sanomamme yhteen lauseeseen. Havu on tyylikäs kello, joka näyttää hyvältä ja samalla koristaa kantajaansa. On aika näyttää hyvältä.”

Vuoden iskulause -tunnustuksen lisäksi toimikunta antoi kunniamaininnat Roof Group Oy:n ”Get a roof!” ja e-Oppi Oy:n ”Mitä diginä haluat opettaa” -sloganeille.

Vuoden Iskulause valittu vuodesta 1999 lähtien

Vuoden Iskulause valitaan edellisen vuoden aikana Markkinointiliiton Iskulauserekisteriin hyväksyttyjen iskulauseiden joukosta. Valinnan tekee seitsemänjäseninen Iskulausetoimikunta, jolla on vankka kokemus mainonnasta ja markkinoinnista. Toimikuntaan kuuluvat kuluttajaoikeuden juristi Tuula Sario, brändijohtaja Jussi Hirvelä, toimitusjohtaja Vesa Huhtanen, copywriter Mariitta Hämäläinen, viestinnän asiantuntija Merja Peltonen, luova johtaja Anssi Järvinen ja päätoimittaja Taina Parviainen.

LISÄTIEDOT

Sanna Laakkio, toiminnanjohtaja, MARK Suomen Markkinointiliitto ry
sanna.laakkio@markkinointiliitto.fi
Puh. +358 45 110 8811
www.markkinointiliitto.fi
www.iskulauserekisteri.fi

Teemu Kylmäluoma, yrittäjä, Havu Watches Oy
teemu.kylmaluoma@havuwatches.com
Puh. +358 44 033 4177
www.havuwatches.com

KUVAT MEDIALLE / Havu Watches

Iskulauseita aina vuodesta 1959 lähtien
Hyvän iskulauseen määritelmä vuodelta 1959 on voimassa edelleen: ”Hyvä iskulause on omaperäinen ja erottamiskykyinen. Se on ytimekäs lause, johon kiteytyy tuotteen, palvelun tai yrityksen lupaus tai kuluttajaetu”. Iskulauseiden rekisteröinnillä pyritään antamaan iskulauseen käyttäjän tietoon käytössä olevia iskulauseita, ennalta ehkäisemään toisiinsa sekoitettavissa olevien iskulauseiden käyttöä ja evästämään mainonnan suunnittelijoita. Rekisteröinti toimii myös dokumenttina mahdollisissa kiistatapauksissa. Rekisterissä pysyminen edellyttää iskulauseen haltijalta rekisteröinnin uusimisen määräajoin.

Voimassa olevat rekisteröidyt iskulauseet ovat nähtävissä osoitteessa www.iskulauserekisteri.fi