Miksi asiakas ei ole aina oikeassa?

Termit asiakasymmärrys ja asiakaskokemus menevät usein suloisesti sekaisin. Molemmat toki toimivat liiketoiminnan mittareina, mutta parhaat asiakaskokemukset rakennetaan vain syvällä asiakasymmärryksellä. Asiakkaiden ymmärtäminen onkin sitten monimutkaisempi juttu – he kun eivät välttämättä oikein ymmärrä itsekään itseään.

Tässä webinaarissa saat konkreettisia esimerkkejä siitä, mitä eroa on laadullisilla ja määrällisillä mittareilla ja mitkä ovat kummankin hyödyt ja sudenkuopat. Käsittelemme myös ketteriä menetelmiä ymmärryksen keräämiseen ja sen käyttämiseen, ja ennakoimme hieman tulevaisuutta. Ihmiset saattavat olla arvaamattomia, mutta lopulta aika johdonmukaisesti.

Klinikan vetäjänä on Anna Haverinen, FT, Insight strategi ja Design antropologi. Anna on laadullisen tutkimuksen rautainen  ammattilainen ja palvelumuotoilija, joka uskoo vankasti tutkimustiedolla johtamiseen. Hän on erikoistunut digitaaliseen palvelumuotoiluun, tuotekehitykseen ja strategiseen asiakasymmärrykseen, joka palvelee niin myyntiä, tuotekehitystä kuin markkinointiakin. Anna on työskennellyt mm. UPM Metsän, Suunnon, Autotalli.comin, Suomen Taksiliiton, Fazerin, TYKS Orton, Takedan, LV:n sekä lukuisten start-upien kanssa.

Aika
Tiistaina 21.4.2020 klo 10.00-11.00

Paikka
Webinaari – voit osallistua etänä tietokoneeltasi tai mobiilisti.

Hinta
Webinaari on tarkoitettu MARKin jäsenille ja on se maksuton.

Ilmoittautuminen
Ilmoittautuminen viimeistään 19.4.2020 mennessä. Linkki webinaariin lähetetään osallistujille erikseen.

Markkinointiliiton jäsenyys
Jäseneksi voi liittyä jokainen markkinoinnista ja sen ilmiöistä kiinnostunut – ammattiin katsomatta, uran joka vaiheessa. Liity nyt, niin pääset osallistumaan tapahtumiimme ja saat MARK me -sisältöpalvelun käyttöösi.
Tutustu lisää