Tuntuuko sinusta, että kaikki muut ovat jo tosi pitkällä oman markkinointinsa digitalisoinnissa ja datalähtöisyydessä?

Ei hätää – tässä webinaarissa tarjoilemme sinulle dataa, joka todistaa, ettet ole yksin.

B2B-markkinoinnista on tulossa kovaa vauhtia yritysten digitaalisen myynnin avainpelaaja, joka pitää toisella kädellään elossa brändiä vastuullisuus-, diversiteetti-, ja asiakaskokemusnäkökulmineen.

Miten tällaisen sietämättömän laajaksi venähtävään funktioon saadaan prioriteetit paikoilleen? Miten data ja työnkulut saadaan järjestykseen? Ja lopulta ennakointi mahdolliseksi. Tämän webinaarin aikana lääkkeeksi tarjotaan katsomista kauas ja tarkentamista lähelle.

3 vaiheen roadmap B2B-markkinoinnin tulevaisuuteen

Riina Jokinen piirtää meille 3 vaiheen roadmapin B2B-markkinoinnin tulevaisuuteen. Siinä markkinointi ja myynti tekevät liiketoiminnan kehitystyötä yhdessä eteenpäin katsoen, eikä mielipiteet enää istu äänekkäinä neukkareissa. Polun varrella on intuitiota, maalaisjärkeä ja tekoälyä. Tuo roadmap on mahdollinen meille kaikille.

Dataa yli 100 markkinoinnin ammattilaisen ja yritysjohtajan vastauksista

Sitten hän palauttaa meidät tarkastelemaan nykytilannetta, jossa valitettavan monessa organisaatiossa mielipiteet edelleen jylläävät ja yhteinen kehittäminen, priorisointi ja lopulta mittaaminen ontuvat. Tilannekuvan naulaamiseksi hän esittää dataa hieman yli 100 markkinoinnin ammattilaisen ja yritysjohtajan antamista vastauksista tuoreeseen selvitykseen markkinoinnin tehokkuudesta ja vaikuttavuudesta.

Riina väittää, että markkinoinnilla on monin paikoin edessään ”iso puhdistus”, markkinointi ja markkinointiviestintä löytävät vihdoin paikkansa. Perusasioiden rakastaminen nousee arvoonsa. Ketteräksikin voi ruveta, mutta se ei ole ainoa vaihtoehto.

Tämä webinaari on sinulle, jos koet, että…

• markkinointi on tällä hetkellä aika reaktiivista, ja parempi ennakoiminen kiinnostaa.
  • kiinnittyminen liiketoiminnan numeroihin ja muutokseen, priorisointi sekä hukan minimointi tuntuvat tarpeellisilta.
  • pitäisi miettiä automaatioasioita.

Asiantuntija
Riina Jokinen, Suhdetoimisto Kram Oy

Riina on toiminut btob-markkinoinnin ja myynnin parissa koko kuluvan vuosituhannen, josta 11 vuotta yrittäjänä ja valmentajana. Hänen erityisosaamistaan on moderni markkinoinnin operaatioiden johtaminen btob-myyntiorganisaatioissa.

Riinan työelämäntehtävä on markkinoinnin – ja erityisesti siinä työskentelevien osaajien – arvon kasvattaminen ja sillan rakentaminen liiketoimintaan. Hänellä on pitkä kokemus myynnistä, sekä teknologian ja työtapojen kehittämisestä. Tuo tausta on johdattanut hänet tutkimaan kuinka insinöörien ajattelusta voisi olla apua markkinoinnin ajoittaisessa luovassa kaaoksessa.

Riinan perustama Suhdetoimisto Kram Oy kehittää MarkOps-toimintamallia ja siihen liittyviä työkaluja btob-markkinoinnin johtamiseen. MarkOps ottaa vahvasti vaikutteita ITIListä, DevOpsista ja Data-analytiikan maailmoista, ketteriä menetelmiä unohtamatta.

Aika
Torstai 2.9.2021 klo 10.00-11.00

Paikka
Webinaari – voit osallistua etänä tietokoneeltasi tai mobiilisti. Käytämme ZOOM-alustaa.

• MARKin jäsenille webinaari on maksuton.
• Muille osallistujille osallistumismaksu on 129 €. Maksu laskutetaan.

Ilmoittautuminen
Ilmoittaudu hyvissä ajoin ennen webinaarin alkamista. Saat vahvistusviestissä linkin webinaariin.

Markkinointiliiton jäsenyys
MARKin jäsenenä saat joka viikko maksuttoman MARK webinaarin, koulutukset puoleen hintaan ja alan huippuosaajien sisältöpankin käyttöösi. Sekä tietysti markkinoinnin monialaisen yhteisön. Lämpimästi tervetuloa mukaan. Tutustu lisää

Katso webinaaritallenne: Ennakoiva B2B-markkinointi