Markkinoinnin tehtävä on luoda kasvua ja ajaa liiketoimintaa eteenpäin omasta roolistaan käsin. Mitä se tarkoittaa markkinointijohtajan roolille?
Jos markkinointi ei pysty selkeästi osoittamaan, miten se vaikuttaa liiketoiminnan kasvuun ja tuloksiin, sen olemassaolon voi kyseenalaistaa. Markkinointijohtajan vastuulla on selkeyttää, kuinka markkinoinnin organisaatio kontribuoi liiketoimintaan, ennen kaikkea sen kasvuun, mutta myös kannattavuuteen.
Käymme läpi:
- Miten markkinointijohtaja voi varmistaa olevansa liiketoimintalähtöinen?
- Miten muuntaa markkinointi liiketoimintalähtöiseksi?
- Mikä ero on myynnin tuella ja liiketoimintalähtöisellä markkinoinnilla?
- Mitkä ovat liiketoimintalähtöisen markkinointijohdon keskeiset mittarit ja tavoitteet?
Kenelle?
Sisältö sopii erityisesti markkinointijohtajille ja -päälliköille, sekä liiketoiminnan tukemisesta kiinnostuneille markkinoinnin asiantuntijoille.
Asiantuntija
Ossi Ahto, markkinoinnin neuvonantaja ja interim CMO
Ossilla on pitkä tausta markkinoinnista – hänellä on kokemusta brändien kehittämisestä (mm. Red Bull, Heineken, Hartwall) ja digitaalisesta markkinoinnista mm. Googlella. Ossi on toiminut myös markkinointijohtajana Touhula-päiväkodeilla sekä mm. Oraksella, Telialla, Alma Medialla ja Skodalla interim-markkinoinnin johtotehtävissä. Hänellä on lisäksi useampia hallitus- ja advisory-rooleja PK-yrityksissä. Ossi on Co-author “Kasva tai kuihdu”- ja “Bulkista brändiksi” -kirjoissa.
Aika
Torstai 20.11.2025 klo 10.00-11.15
Paikka
Webinaari – voit osallistua etänä tietokoneeltasi tai mobiilisti. Käytämme ZOOM-alustaa.
Hinta
• MARKin jäsenille webinaari on maksuton.
• Muille osallistujille osallistumismaksu on 199 € (sis. alv. 25,5 %). Maksu laskutetaan.
Peruutusehdot
Jäsenenä osallistuminen on maksutonta ja henkilökohtaista, eikä paikkaa voi siirtää toiselle henkilölle. Tallenne tulee katsottavaksi MARK me -palveluumme. Jos et ole MARKin jäsen ja ostat paikan webinaariin, verkkokaupan sopimusehdot löydät täältä. Ota tarvittaessa yhteyttä: toimisto@markkinointiliitto.fi
Jäseneksi?
Liittymällä MARKin jäseneksi pääset heti mukaan tähän webinaariin maksutta ja varmistat eturivin paikkasi myös tulevissa markkinoinnin ykköstapahtumissa. Tervetuloa mukaan!
Tutustu jäsenyyteen