Kasvokkain kohtaamisista hybridikonsepteihin

Tapahtumamarkkinointi koki kenties historian suurimman mullistuksensa, kun kasvokkain kohtaamisten hyväksyttävyys joutui suurennuslasin alle ennustamattoman pitkäksi ajaksi. Mitä oikeastaan tapahtui tapahtumamarkkinoijan näkökulmasta? Mitä tuli tilalle? Mitä ihmiset nyt haluavat ja odottavat?

Miten virtuaaliseen kanavaan tuotetaan sisältöä, joka saa ihmiset pysymään linjoilla jopa tuntikausia?

Tapahtumat siirtyivät pikaisella aikataululla verkkoon, mutta mitä tapahtui asiakaskokemukselle ja maksuhalukkuudelle? Copy-paste fyysisestä virtuaaliseen maailmaan ei toimikaan niin kuin moni näytti ajatelleen. Miten suunnittelu siis pitäisi tehdä ja mitä on tarpeen huomioida, kun ihmisiä yritetään ohjailla virtuaalisissa ympäristöissä ja alustoilla tai virtuaalisen ja fyysisen maailman hybrideissä? Kun sosiaalisen kanssakäymisen rooli väistämättä kaventuu, miten virtuaaliseen kanavaan tuotetaan sisältöä, joka saa ihmiset pysymään linjoilla jopa tuntikausia?

PUHEENVUORO 1
Näkökulmia, mihin tapahtumamarkkinointi on matkalla ja miten siihen kenties voisi suhtautua

Tero Ylönen, hallituksen puheenjohtaja, Harva Marketing Oy

Tero on seurannut aitiopaikalta tapahtumamarkkinoinnin kujanjuoksua viime keväästä alkaen ja ollut käynnistämässä useita aiheeseen liittyviä kehityshankkeilta. Tero on pyrkinyt rakentamaan näkemystä siitä, mihin maailma on menossa sen sijaan, että vain yrittäisi juosta kiinni virtuaalisen maailman trendejä. Hän yrittää intohimoisesti ymmärtää markkinoinnin nopeaa murrosta, joka todennäköisesti muuttaa liiketoimintaympäristöämme pysyvästi. Tero toimii useiden kasvuyritysten hallituksissa ja taustalla luotsaamassa yrityksiä kasvu-urille haastavasta toimintaympäristöstä huolimatta, kts. mm. Harva Marketing, Rekki, Dista, Choice HR ja Feedbackly.

PUHEENVUORO 2
Case: Beanit hybridimaistatus
Case: IlmastoAreena virtuaalitapahtuma

Nykytilanteen epävarmuus vaatii meitä ajattelemaan uudestaan, miten kohtaamme asiakkaamme. Puheenvuorossa käydään läpi kaksi case-esimerkkiä siitä, kuinka asiakaskohtaamiset voidaan ainakin osittain siirtää verkkoon ja kuinka virtuaalisia kohtaamisia voidaan hyödyntää osana yrityksen markkinointia ja -myyntiä.

Joonas Inha, virtuaalitapahtumien tuotantojohtaja, Harva Marketing Oy

Joonksen työssä yhdistyvät teknisen tuotannon ja luovan markkinoinnin ja myynnin näkökulmat. Hänen tavoitteenaan on auttaa yrityksiä rakentamaan asiakaslähtöisiä ja tuloksellisia virtuaalitapahtumia, joissa yhdistyy interaktiivisuus, avoin keskustelu ja aidot kohtaamiset. Joonas ottaa uudet haasteet vastaan pelottomasti ja avoimesti, ja onkin aina työssään kokenut haasteet mahdollisuuksina luoda jotain uutta. Hänen laaja kokemus kokonaisvaltaisesta markkinoinnista ja myynnistä, projektien johtamisesta, tapahtumatuotannosta ja -konseptoinnista antavat hänelle erinomaisen näkemyksen erilaisten virtuaalitapahtumien tuotantoon.

Harva Marketing on tapahtumamuotoiluun, kaupallisiin kohtaamisiin ja digimarkkinointiin erikoistunut markkinointitoimisto, joka tarjoaa asiakkailleen markkinointipalveluita strategiasuunnittelusta eri kanavissa tapahtuviin henkilökohtaisiin kohtaamisiin. Harvan liiketoiminta on ollut vahvassa kasvussa viime vuosina sen liiketoiminnan kaikilla osa-alueilla.

Torstai 3.12.2020 klo 14.00-15.00

Webinaari

• Muille osallistujille osallistumismaksu on 129 €. Maksu laskutetaan.

Ilmoittaudu mukaan 1.12.2020 mennessä.

Jäseneksi voi liittyä jokainen markkinoinnista ja sen ilmiöistä kiinnostunut – ammattiin katsomatta, uran joka vaiheessa. Liity nyt, niin pääset osallistumaan maksutta tapahtumiimme ja saat MARK me -sisältöpalvelun käyttöösi.
Tutustu lisää

Katso webinaaritallenne: Tapahtumamarkkinoinnin murros