Mitä jokaisen markkinoijan pitää ymmärtää yritysvastuusta juuri nyt – ja miten varmistat, että vastuullisuusmarkkinointisi on sekä uskottavaa että kiinnostavaa?

Monet yritykset tekevät jo nyt paljon hyviä asioita, mutta kukaan ei huomaa sitä.

Toisaalta osa yrityksistä yrittää kertoa vastuullisuudestaan, mutta viesti jää latteaksi, epäselväksi tai pahimmillaan herättää epäluottamusta. Samaan aikaan paine vastuulliseen ja läpinäkyvään markkinointiin kasvaa: uudet lait, direktiivit ja asiakkaiden odotukset eivät enää jätä tilaa hähmäisyydelle.

Hyvä uutinen on kuitenkin se, että markkinoijalla on nyt aivan keskeinen rooli siinä, miltä yritysten vastuullisuus näyttää, tuntuu ja vaikuttaa – ja tässä webinaarissa saat siihen parhaat työkalut.

Maalaamme kirkkaan yleiskuvan siitä, mitä yritysvastuusta oikeasti pitää ymmärtää, jotta voit suunnitella uskottavaa ja vaikuttavaa vastuullisuusmarkkinointia. Käsittelemme asiat käytännönläheisesti, jargonia välttäen – ja pilkomme monimutkaisen maailman markkinoijan arkeen sopiviksi oivalluksiksi.

Jos haluat kertoa vastuullisuudesta tavalla, joka kestää päivänvalon ja kiinnostaa yleisöä, tätä webinaaria ei kannata ohittaa!

Sisältö

1. Mitä yritysvastuusta pitää ymmärtää?

  • Planetaariset rajat ja miten ne liittyvät asiaan
  • Olennaisimmat käsitteet ja lyhenteet

2. Miten rakennetaan uskottava vastuullisuusviesti?

  • Mistä uskottavuus syntyy ja miten sitä voi osoittaa
  • Mitä sanoja kannattaa käyttää – ja mitkä kannattaa unohtaa

3. Mitä markkinoijan pitää tietää regulaatiosta?

  • Kuluttajansuojalain uudistus 2026
  • Mitä saa väittää ja missä tarvitaan todisteita

4. Työkalut vaikuttavaan vastuullisuusmarkkinointiin

  • Tyhjästä on paha nyhjäistä eli mitä tarvitset vaikuttavan vastuullisuusmarkkinoinnin tueksi?

Miksi osallistua?
Tämän webinaarin jälkeen ymmärrät mitä vastuullisuus oikeasti tarkoittaa markkinoinnin näkökulmasta – ilman turhaa jargonia.
Saat myös selkeän käsityksen uusista vaatimuksista, konkreettisista työkaluista ja siitä, miten rakennat uskottavia viestejä, jotka kestävät sekä asiakkaiden että regulaation katseen.

Kenelle?

  • markkinoinnin ja viestinnän ammattilaisille
  • sisällöntuottajille, copywritereille ja some-osaajille
  • markkinointia opiskeleville
  • pienissä ja keskisuurissa yrityksissä toimiville markkinoinnin vastuuhenkilöille
  • sekä kaikille, jotka haluavat ymmärtää, miten vastuullisuus näkyy markkinoinnissa juuri nyt – ja mitä se heiltä edellyttää.

Huom: ei vaadi aiempaa yritysvastuun tuntemusta. Sisältö on selkokielinen, tiivis ja käytännönläheinen aloituspaketti, jonka päälle on helppo rakentaa syvempää osaamista myöhemmissä koulutuksissa.

Asiantuntijat
Suvi Johansson & Marika Siniaalto, perustajat & kestävän liiketoiminnan asiantuntijat, Bettera

Suvi on markkinoinnin, kasvun ja muutosjohtamisen ammattilainen yli 20 vuoden kokemuksella. Hän on työskennellyt sekä B2C- että B2B-markkinoinnin parissa Tuloksella ja Differolla. Parhaillaan hän tekee hallitustyötä mm. Hopkinsin sekä Epic-autokoulun hallituksessa ja on aktiivinen Boardman-verkostossa. Sydäntä lähellä hänellä ovat isojen yritysten vastuullisuusmarkkinoinnin asiakaslähtöiset strategiat ja suunnitelmat, muutosjohtaminen vastuullisuuteen sekä pk-yritysten johdon ja hallituksen herättely vastuullisuustielle.

Marika on markkinoinnin ja kasvujohtamisen ammattilainen yli 20 vuoden kokemuksella. Hän on perustanut ja kasvattanut markkinointitoimisto Grapevinen ja on edelleen toimistossa pienomistajana. Marika vaikuttaa myös koko markkinointialan tulevaisuuteen Suomen markkinointiliitto MARKin hallituksen puheenjohtajana. Marikan erityisosaamisalueita ovat kestävän liiketoiminnan ja vastuullisuuden lisäksi markkinoinnin strategiat, suunnitelmat, digitaalisuus, sisällöt, some ja jalkautukset erityisesti B2C-brändien näkökulmasta.

Aika
Torstai 5.2.2026 klo 10.00-11.15

Paikka
Webinaari – voit osallistua etänä tietokoneeltasi tai mobiilisti. Käytämme ZOOM-alustaa.

Hinta
• MARKin jäsenille webinaari on maksuton.
• Muille osallistujille osallistumismaksu on 199 € (sis. alv. 25,5 %). Maksu laskutetaan.

Peruutusehdot
Jäsenenä osallistuminen on maksutonta ja henkilökohtaista, eikä paikkaa voi siirtää toiselle henkilölle. Tallenne tulee katsottavaksi MARK me -palveluumme. Jos et ole MARKin jäsen ja ostat paikan webinaariin, verkkokaupan sopimusehdot löydät täältä. Ota tarvittaessa yhteyttä: toimisto@markkinointiliitto.fi

Jäseneksi?
Liittymällä MARKin jäseneksi pääset heti mukaan tähän webinaariin maksutta ja varmistat eturivin paikkasi myös tulevissa markkinoinnin ykköstapahtumissa. Tervetuloa mukaan!
Tutustu jäsenyyteen

AVAAMME ILMOITTAUTUMISEN PIAN