Johtoryhmätyöskentelyn valmentajat

Anne Korkiakoski

Anne Korkiakoski on markkinoinnin ”kummitäti”, hallitusammattilainen ja Markkinoinninedistämiskeskus MAKES ry:n hallituksen puheenjohtaja. Tällä hetkellä Korkiakoski työskentelee hallitusammattilaisena Nordic Morning Groupin, Helsinki Marketingin, Lunawoodin, Kalevala Korun, UN Women Suomen, Kämp Groupin,  Lindströmin, Vuoristo-yhtiöiden, Vaasan yliopiston sekä Lehto Group Oyj:n hallituksissa.

Anne Korkiakoski on valittu 2012 Vuoden markkinointijohtajaksi ja hän on aiemmin toiminut mm. Koneen ja Elisan markkinointi- ja viestintäjohtajana sekä Euro RSCG:n Suomen tytäryhtiön ja Pohjoismaiden toimintojen johtajana. Uransa Anne Korkiakoski aloitti Nesteen markkinatutkijana ja koulutukseltaan hän on Kauppatieteiden maisteri Vaasan yliopistosta.

Timo Ritakallio

Timo Ritakallio on menestyksekkään uran finanssialalla tehnyt johtaja, joka on toiminut OP Ryhmän pääjohtajana keväästä 2018 lähtien. Hän siirtyi OP Ryhmään Keskinäinen Eläkevakuutusyhtiö Ilmarisesta, jossa hän toimi varatoimitusjohtajana vuosina 2008-2014 ja toimitusjohtajana vuodesta 2015 lähtien. Ennen Ilmarista Ritakallio on työskennellyt pitkään OP Ryhmässä eri johtotehtävissä.

Koulutukseltaan Ritakallio on oikeustieteen maisteri, MBA ja tekniikan tohtori tuotantotalouden alalta.

Ritakallio on ansioitunut johtamisen ja yritysten strategian tuntija. Hänen väitöskirjansa Shaping Elements While Maintaining Fit (2016) käsittelee Euroopan suurimpien pankkien strategioita. Väitöstutkimus osoittaa, että yhteistä menestyneimmille pankeille on strateginen johdonmukaisuus ja strategian eri elementtien yhteensopivuus. Hän on myös kirjoittanut strategiakirjan Elävä strategia (2018) yhdessä Timo O. Vuoren kanssa. Kirjan pääsanoma on, että nykyisessä nopeasti muuttuvassa ympäristössä strategian on elettävä ajassa, ja että yritysten on kyettävä jatkuvasti arvioimaan ja kyseenalaistamaan strategian pohjana käyttämiään perusoletuksia.

Ritakallio on tunnettu myös hyvinvoinnin puolestapuhujana, ja hän osoittaa omalla esimerkillään, miten hyvä fyysinen ja henkinen kunto auttaa saavuttamaan tavoitteita myös työelämässä.

Risto Walden

Risto Walden toimii verotuksen ja tilinpäätöksen asiantuntijana Bilanssi Oy:ssä ja on aiemmin toiminut useita vuosia Helsingin kauppakorkeakoulussa ja verohallinnossa.

Koulutukseltaan Risto Walden on kauppatieteiden lisensiaatti KLT.

Risto Walden kuuluu Suomen eturivin asiantuntijoihin kirjanpidollisella ja verotuksellisella osaamisellaan ja on kirjoittanut useita teemaan liittyviä kirjoja ja artikkeleita. Ristolla on vuosien koulutuskokemus kirjanpidon sekä verotuksen alueelta ja hän on pitänyt aiheista lukuisia esitelmiä niin yksityiselle kuin julkiselle sektorille. Hänen koulutustapansa on käytännönläheinen, innostava, energinen ja mukaansatempaava.

Mika Hyötyläinen

Mika Hyötyläinen on Nesteen Marketing & Services -liiketoiminta-alueen markkinointijohtaja, joka on viime vuosina noussut Suomessa esimerkiksi ja esikuvaksi markkinoinnin tuloksellisuuden mittaamisessa. Mika on luennoinut lukuisia kertoja markkinointi-investoinnin tuoton laskemisesta eri tilaisuuksissa. Lisäksi hän järjesti Nesteellä joulukuun puolivälissä kaksi markkinoinnin mittaamiseen ja ROMI-mallinnukseen (Return of Marketing Investment) liittyvää seminaaritilaisuutta, joihin osallistui yhteensä noin 200 markkinointialan ammattilaista.

Ennen Neste Oyj:n palvelukseen siirtymistä Mika teki pitkän uran Telia Soneralla erilaisissa tuotehallinnan-, kehityksen- ja markkinoinnin tehtävissä. Koulutukseltaan Mika on tuotantotalouden diplomi-insinööri ja kauppatieteiden tohtori. Väitöskirjansa Mika teki ICT-palveluiden tuotteistamisesta ja kaupallistamisesta.

Työelämään Mika soveltaa suurten intohimojensa remontoinnin ja suunnistuksen oppeja: ”Maali ja suunta pitää olla tiedossa ennen kuin lähtee juoksemaan, ja matkan varrella joutuu soveltamaan aina.” Mikan mielestä markkinoinnin asiantuntijan pitää ensiksi oppia olemaan tuottava ‒ vasta sitten voi olla luova. Markkinoinnin mittaamisen matkalle hän kannustaa jokaista lähtemään ja lupaa palkinnoksi verta, hikeä ja kyyneliä.

Elsa Ervasti

Elsa Ervasti on kokenut esiintymis- ja vuorovaikutusvalmentaja, jonka intohimona on saada valmennettavistaan esiin tunteet ja persoonallinen ilmaisu. Valmennusten tavoitteena on muotoilla kiinnostava tarina ja valmistaa esitys, jossa äänen ja kehonkielen hallinta on selkeää. Elsa on myös kokenut fasilitaattori ja on opiskellut fasilitointia lontoossa Forum-teatterimenetelmällä.

Elsa Ervastin tausta on teatteripuolella. Hän on koulutukseltaan Filosofian maisteri, Teatteritaiteen maisteri ja teatteri-ilmaisun ohjaaja ja hän on näytellyt esimerkiksi Turun kaupunginteatterissa.

Elsa on auttanut satoja suomalaisia start upeja ja pk-yrityksiä pitchaamaan kansainvälisillä areenoilla. Hän on toiminut mm. Slush Talk the Talk – valmentajana 2016 ja 2017. Kymmenen vuoden kokemus opettajana ja valmentajana on tehnyt Elsasta timanttisen valmentajan ja hyvän kuuntelijan. Teknologistuvaan Suomeen Elsa haluaa mahdollistaa valmennuksillaan parempaa vuorovaikutusta ja rikkaampaa esiintymistä.

Takaisin valmennukseen

MARKin jäsenenä varmistat, että kasvava osaamisesi ja verkostosi kulkevat aina mukanasi, veipä urasi sinut minne tahansa.

MARK kokoaa sinulle alan sytyttävimmät teemat, opit ja oivallukset yhteen paikkaan. Jos et ehdi tilaisuuksiin, löydät jatkuvasti päivittyvän sisällön aina täältä. Pirstaloituvassa markkinoinnin kentässä tarkastellaan uusien asioiden lisäksi myös perusasioita uudesta näkökulmasta: strategista suunnittelua, asiakasymmärrystä, fiksua ostamista, budjetointia, seurantaa, yhteistyötä. Tule mukaan ja ota jäsenyydestäsi kaikki irti.

Liity jäseneksi Tutustu jäsenetuihimme