Informaatiovaikuttaminen ja kyberkriisit repivät  yhteiskuntia – mitä markkinointiammattilaiset voivat tehdä?

Informaatiovaikuttaminen ja kyberhyökkäykset ovat hybridivaikuttamisen keinoja ja sodankäynnin välineitä. Demokratiat tunnistavat huonosti informaatiovaikuttamista ja antavat sananvapauden kunnioittamisen vuoksi vihamieliselle ja demokratian ulkopuolelta tulevalle valtiolliselle informaatiovaikuttamiselle tilaa.

Kyberhyökkäyksillä pyritään lamauttamaan yhteiskunnan toimintakykyä. Ukraina taistelee aseiden lisäksi sanoilla, tunteilla ja kybersuojauksella. Mitä voimme oppia heiltä? Mikä on suomalaisten viestintä- ja markkinointiammattilaisten rooli Suomen informaatio- ja kyberpuolustuksessa?

Palaute webinaarista
”Kaikkien pitäisi katsoa tämä webinaari. Ihan kaikkien.”

”Todella vaikuttavaa asiantuntemusta”

Miksi osallistua?
Webinaarissa saat syvempää ymmärrystä informaatiovaikuttamisesta ja kyberpuolustautumisesta. Opit Ukrainan käyttämistä keinoista informaatiovaikuttamisen torjunnassa ja kuulet, miten näitä voidaan soveltaa suomalaiseen kontekstiin.

Viestintä- ja markkinointiammattilaisilla voi olla merkittävä rooli informaation laadun varmistamisessa ja demokratian puolustamisessa informaatiovaikuttamista vastaan. Kyberturvallisuus on arjen turvallisuuden varmistamista ja yhä enemmän kansalaistaito digitaalisessa yhteiskunnassa.

Asiantuntija
Christina Forsgård, perustaja, Netprofile Finland

Christina on kyberkriiseihin erikoistunut viestinnän asiantuntija, vaikuttaja, enkelisijoittaja, startup-valmentaja, kouluttaja, tietokirjailija sekä Netprofile Finlandin perustaja, partneri. Hän on kouluttanut tunnistamaan informaatiovaikuttamista mm. Naisten Valmiusliiton ja MPK:n kursseilla sekä useissa organisaatioissa.

Lisäksi Christina on viestintäalan kansainvälisen kattojärjestö ICCO:n Ethics Chair ja kansainvälisen kyberkriiseihin erikoistuneen PrivacyRules-yhteistyöverkoston Cyber Crisis Communications -ohjelman puheenjohtaja sekä monelle tuttu kasvo Yle:n Jälkidigi-paneelista.

Keskiviikko 29.11.2023 klo 10.00-11.00
(Huom! Jos loppukeskustelua syntyy, varaamme sille aikaa klo 11.15 asti.)

Webinaari – voit osallistua etänä tietokoneeltasi tai mobiilisti. Käytämme ZOOM-alustaa.

• MARKin jäsenille webinaari on maksuton.
• Muille osallistujille osallistumismaksu on 179,80 € (sis. alv. 24 %). Maksu laskutetaan.

MARKin jäsenyys
Mitä sinun tulisi tietää markkinoinnista juuri nyt?
Liity jäseneksi ja varmista paikkasi markkinoinnin huipputapahtumissa – saat loppuvuoden maksutta!
Lue lisää jäsenyyden eduista

KATSO TALLENNE