Miten päästä irti tuotelähtöisestä ajattelusta ja siirtyä markkinalähtöiseen ajatteluun?

Nykyinen käsitys markkinoinnista on taktinen ja siksi se on pääosin tukitoiminto. On aika hypätä markkinointiajattelussa ja -osaamisessa seuraavalle tasolle. Mitä se tarkoittaa tuotteiden ja palveluiden kehittämisen näkökulmasta? Entäpä johdon?

Perehdymme markkinalähtöiseen ajatteluun (tuotelähtöisyyden sijaan) ja oivallamme uuden näkökulman. Pohdimme sitä, miksi olemme juuttuneet tuotelähtöiseen malliin, mutta annamme myös keinoja, joilla päästä irti sen synnyttämästä pakkopaidasta.

Miksi vain ani harvalla on kilpailuetu?

Webinaarissa kuulemme:

• Miten kilpailuetu asetetaan tuotteen/palvelun/yrityksen/organisaation strategian ytimeen
  • Kuinka kilpailuedun löytäminen säteilee vaikutuksensa niin viestinnän, hr:n, markkinoinnin, ict:n ja t&k -funktioihin

Kenelle?
Webinaari sopii erityisesti liiketoiminnan kehittämisestä vastaaville ja markkinoinnin ammattilaisille, jotka haluavat laajentaa ajattelunsa perspektiiviä. Saat ideoita oman osaamisesi kehittämiseen strategisempaan suuntaan.

Asiantuntijat
Markku Vierula, CEO, Vierula Consulting

Markku Vierula on maan johtava kilpailuedun löytämisen asiantuntija. Vierula on kehittänyt kansainvälisestikin ainutlaatuisen Löydä kilpailuetu ™ -työkalupakin, jonka avulla tuote, palvelu, yritys tai organisaatio voi löytää kilpailuedun. Kilpailuetu on yrityksen tärkein investointi ja menestyksen kivijalka. Kilpailuetu on kasvavan yrityksen strategian ydin.

Marco Mäkinen, Chief Strategy Officer, TBWA\Helsinki

Marco Mäkinen on Suomen tunnetuin brändiasiantuntija, joka rakentaa brändejä teoriassa ja käytännössä. Hän on kirjoittanut brändeistä (Brändi kulmahuoneeseen, Bulkista brändiksi) ja auttanut Suomen johtavia brändejä 30 vuoden ajan. Hän toimii Chief Strategy Officer -tittelillä TBWA\Helsingissä ja osallistuu viikkotasolla TBWA:n globaalin strategiatiimin ja EMEA-alueen strategiaiskuryhmän toimintaan.

Torstai 17.3.2022 klo 10.00-11.00
(Huom! Jos loppukeskustelua syntyy, varaamme sille aikaa klo 11.15 asti.)

Webinaari – voit osallistua etänä tietokoneeltasi tai mobiilisti. Käytämme ZOOM-alustaa.

• MARKin jäsenille webinaari on maksuton.
• Muille osallistujille osallistumismaksu on 129 €. Maksu laskutetaan.

Jäsenyys kannattaa aina
Saat tämän tapahtuman hinnalla (129 €) koko vuoden MARK jäsenyyden ja pääset heti maksutta kaikkiin webinaareihimme.
Lue lisää jäsenyyden eduista

Katso webinaaritallenne: Kilpailuetu on voittavan strategian ydin

Lue myös blogi: Kun yksi yritys kaivaa kuoppaa ja toinen täyttää sen, ei synny uutta arvoa