Luovuus on keskeinen osa jokaisen yrityksen ja organisaation kilpailukykyä

Webinaarissa pohdimme, miten tulevaisuuden tärkeää työelämätaitoa – luovuutta – vapautetaan organisaatioissa, miten luovuutta edistävää kulttuuria rakennetaan ja miten yksilöiden luovuutta voidaan vahvistaa. Sukellamme myös uunituoreisiin tutkimustuloksiin.

Käsittelemme aihetta viiden osa-alueen kautta:

• Ilmapiiri
  • Organisoituminen
  • Vuorovaikutus
  • Luova toteutus
  • Luovuuden johtaminen

Suomalaisen luovuuden voimavarat ja kompastuskivet
Luovuus on kykyä ratkaista ongelmia ja keksiä parempia tapoja toimia – osa jokaisen organisaation kilpailukykyä ja keino tehostaa yksilöiden ja tiimien toimintaa. Luovuus on myös oivallinen alusta kasvulle. Joten miksi luovuuden kehittäminen ja hyödyntäminen ei ole lyönyt läpi suomalaisessa liike-elämässä?

Uunituoreita tutkimustuloksia
Esittelemme Luova työelämä 2030 -hankkeen tutkimustulokset suomalaisten yritysten luovuudesta. Mistä se koostuu, mitä vahvuuksia ja heikkouksia meillä on? Mitä eroja on toimialojen välillä, mikä meitä yhdistää?

Hankkeen ”soihdunkantajayrityksinä” toimivat Genelec, Fujitsu, Esko Systems, Reima, Arla, Kaski Agency, Abloy, Kotipizza, Foibekartano, Nomentia, Siemens, Indieplace, RabbitFilms, hasan & partners, Duunitori, Telia ja Olympiakomitea.

Kenelle?
Webinaarista on hyötyä kaikille, jotka saavat tai haluavat työkseen luoda uutta ja ratkaista visaisia ongelmia roolista ja toimialasta riippumatta. Tarjoamme sinulle paitsi uusia näkökulmia luovuuteen, myös konkreettisia työkaluja ja innostusta sen jatkuvaan kehittämiseen.

Asiantuntijat
Susanna Rahkamo & Pauliina Valpas, Yellow Method

Pauliina ja Susanna ovat luovuuden tutkimus- ja kehitystalo Yellow Methodin perustajia. Pauliina on tehnyt uraa niin luovalla alalla kuin hyvinvoinnin ja huippuvalmennuksen parissa sekä tutkinut yksilötason luovuutta. Susanna on työskennellyt 20 vuotta johtamisen konsulttina ja tutkinut väitöskirjassaan luovuuden merkitystä menestykselle.

Torstai 8.12.2022 klo 10.00-11.00
(Huom! Jos loppukeskustelua syntyy, varaamme sille aikaa klo 11.15 asti.)

Webinaari – voit osallistua etänä tietokoneeltasi tai mobiilisti. Käytämme ZOOM-alustaa.

Webinaari on kaikille avoin ja maksuton, tervetuloa!

Markkinointiliiton jäsenyys
Mistä markkinoinnissa puhutaan? Liity nyt jäseneksi ja varmista paikkasi vuoden huipputapahtumissa!
Lue lisää jäsenyyden eduista

Katso webinaaritallenne: Millainen on luovuutta edistävä yrityskulttuuri?

sekä webinaaritallenne: Kuinka teet luovuudesta organisaatiosi menestystekijän?

Ota myös käyttöösi:

Lue blogiteksti: Mitä on suomalaisten luovuus?

sekä: Mistä luova suorituskyky syntyy?