TikTokilla on valtaa. Se määrittelee, mitä musiikkia Spotifyssa kuunnellaan ja mitä sarjoja suoratoistopalveluista katsotaan. TikTok kertoo, mihin väriin pukeudumme, miten hiukset kulloinkin kuuluu kammata tai mikä on se must have -tuote, jota on kohta mahdotonta löytää enää mistään. TikTok voi hyvinkin päättää, mitä teillä tänä iltana syödään.

Moni brändi haikailee pääsystä suosittelun kohteeksi.

TikTokin synnyttämillä ilmiöillä on valtavaa kaupallista vaikuttavuutta. Ei siis ihme, että moni brändi haikailee pääsystä suosittelun kohteeksi TikTokissa. Miten se tehdään?

Niken Charles Williams (Vice President, Mens Footwear) muotoilee asian erinomaisesti: “When street adopt something, sometimes you don’t have control over it. You just have to serve in a way that street is asking you to serve.” Charles kuvasi tällä Niken vahvan brändin salaisuutta, mutta sama pätee täydellisesti TikTokiin.

Huomatuiksi tulevat vain ne, joilla on aitoa annettavaa.

TikTok on tässä ajassa meille se katu, jossa edelläkävijät näyttävät, mihin suuntaan me muut joukolla pian marssimme. Mutta näitä päätöksiä eivät tee brändit, vaan TikTokin käyttäjäyhteisöt. Brändit voivat ainoastaan palvella niitä miljardia TikTok-käyttäjää, jotka tulevat alustalle päivittäin viihtymään, oppimaan, inspiroitumaan ja pysymään ajan tasalla. Huomatuiksi tulevat vain ne, joilla on aitoa annettavaa. Näin toimii TikTokin community commerce, jossa yleisö päättää, mikä brändi pääsee valokeilaan ja kenen kassakone kulloinkin kilisee.

Eija Gerlander, toimitusjohtaja, Bängeri
Bängeri on Suomen ensimmäinen Gen Z -asiantuntijatoimisto. Tuomalla nuoret neuvonantajiksi Bängeri auttaa yrityksiä tekemään parempia tuotteita ja palveluita sekä parempaa markkinointia – nuorilta nuorille periaatteella.

Katso webinaaritallenne: TikTok-markkinointi NYT

Aiheesta myös MARK koulutus: Ota TikTok-markkinointi haltuun käytännössä