Sisältöstrategia yhdistää liiketoiminnan tavoitteet asiakkaiden maailmaan

Yksi tärkeimpiä liiketoiminta- ja markkinointijohtajien kehityshankkeita on nostaa markkinointi sille kuuluvaan strategiseen asemaan. Sisältöstrategia tekee tämän. Siirtyminen liiketoiminnan oikeaksi kädeksi vaatii työkaluja ja järjestelmällisyyttä. MARKin sisältöstrategiakoulutuksessa 20.4.2021 saat käytännön vinkit sekä alkuprosessin työkaluja siihen, miten teet onnistuneen sisältöstrategian.

Sisältöstrategia yhdistää liiketoiminnan tavoitteenne asiakkaidenne maailmaan. Vain tämän yhdistymisen kautta voitte olla asiakkaillenne kiinnostava, asiakaslähtöinen ja sisäisesti vakuuttaa muutosvoimat muutokseen – siinä puhutaan asiakkaistanne ja heidän tarpeistaan.

Näihin sisältöstrategiakoulutus vastaa

Koulutuksen tavoitteena on auttaa markkinoinnin tekijöitä starttaamaan sisältöstrategiaprojekti. Opit, että sisältöstrategiatyömenetelmät ovat markkinoinnin leka, jolla määrätietoisesti nivotaan liiketoiminnan tavoitteet markkinoinnin tavoitteiksi.

Saat koulutuksessa sisältöstrategiaprojektin alkuvaiheen työmallit siihen, miten markkinoinnin toimenpiteitä johdetaan yrityksen asiakkaiden lähtökohdista, kääntäen tuotekeskeinen puhe ja lähestyminen asiakaslähtöiseksi puheeksi. Sisältöstrategian vauhdittamana markkinointi auttaa kasvattamaan myyntiä, erottumaan kilpailijoista ja vakuuttamaan yrityksen osaamisen tuottama arvo asiakkaille.

Moni markkinoija onkin jo herännyt siihen, että tuloksellista markkinointia on vaikeaa tehdä ilman sisältöstrategiaa. Koulutuksessa saat kokemukseen perustuvat vinkit siitä, miten saat sisältöprojektin myytyä muulle organisaatiolle ja miten pääset työssä alkuun.

Koulutus muuttaa markkinoinnin positiota ja tekemistä seuraavasti:

A) Kaikki mukaan! Keitä kannattaa osallistaa sisältöstrategiaprojektiin?
B) Markkinointi lähemmäs liiketoimintaa: miten teet tavoiteasetannan?
C) Kenelle fokusoimme? Millainen on digiajan motiivipohjainen asiakaspersoona?
D) Miten asiakkaitamme johdamme luoksemme? Selkeä malli asiakkaan polusta.

Kirjoittaja & kouluttaja
Katri Tanni, Head Of Consulting, Differo Oy

Katri on B2B-markkinoinnin erikoisosaaja ja luonut pitkän uran sisältöstrategian työmenetelmillä ja kehittäen niitä. Katrin asiakkaina on Suomen suurimpia pörssiyrityksiä sekä pk-sektoria. Hän on julkaissut aiheesta kaksi kirjaa ja valmistelee kolmatta kirjaa ostamisen muutoksesta.