Brändien yhteiskunnallisen vaikuttamisen mahdollisuudet ja keinot

Ihmiset odottavat tänä päivänä yrityksiltä enemmän kuin vain tuotteiden ja palveluiden markkinointia ja myyntiä. Niiltä edellytetään vastuullisuutta sekä vaaditaan kannanottoja, aloitteita ja toimia yhteiskunnallisten haasteiden ratkomiseksi – myös sellaisten haasteiden, jotka eivät suoraan liity yrityksen liiketoimintaan.

Professori Colin Mayer Oxford Business Schoolista kiteytti yritysten roolin maailmassa näin:
”Yrityksen tarkoitus on tehdä voittoa tuottavia ratkaisuja ihmisten ja planeetan ongelmiin. Yritys ei saisi tehdä voittoa tuottamalla ongelmia ihmisille ja planeetalle.”

Ytimessä toiminnan kestävyys ja positiivinen vaikuttaminen

Yleisön kasvavat odotukset ja yritysten ja brändien yhä lisääntyneet mahdollisuudet vaikuttaa yhteiskuntaan ja ympäristöön ovat johtaneet siihen ihmiskunnan ja planeettamme kannalta onnelliseen tilanteeseen, että nopeiden voittojen sijaan liiketoiminnan menestystä mitataan nyt jalommin arvoin. Näiden arvojen ytimessä on toiminnan kestävyys ja positiivinen vaikuttaminen. Tälläkin hetkellä yritykset globaalisti käyttävät jo yli 47 triljoonaa Yhdysvaltain dollaria toimintoihin jotka täyttävät yhteiskunnallisen vaikuttamisen kriteerit.

Webinaarissa keskitymme brändien yhteiskunnallisen vaikuttamisen mahdollisuuksiin ja keinoihin käytännön esimerkein.

Asiantuntija
Jyrki Poutanen, Chief Creative Officer \ Partner at TBWA\Helsinki

Torstai 25.3.2021 klo 10.00-11.00

Webinaari

• MARKin jäsenille webinaari on maksuton.
• Muille osallistujille osallistumismaksu on 129 €. Maksu laskutetaan.

Ilmoittautuminen
Ilmoittaudu hyvissä ajoin ennen webinaarin alkamista. Saat vahvistusviestissä linkin webinaariin.

Markkinointiliiton jäsenyys
MARKin jäsenenä saat joka viikko maksuttoman MARK webinaarin, koulutukset puoleen hintaan ja alan huippuosaajien sisältöpankin käyttöösi. Sekä tietysti markkinoinnin monialaisen yhteisön. Lämpimästi tervetuloa mukaan. Tutustu lisää

Katso webinaaritallenne: Markkinointi yhteiskunnallisen vaikuttamisen keinona