Näin Sanoma teki sen poikkeusaikana

Sanoman B2B-markkinointi muutettiin lennossa koronan iskettyä. Päätettiin olla ratsastamatta koronan kasvattamilla medioiden kontaktiluvuilla. Sen sijaan keskityttiin hyötytiedon tuottamiseen ja koko alan voimaannuttamiseen kampanja toisensa jälkeen.

Kaikki suunnitelmat meni uusiksi ja tiimi siirtyi suunnitelmallisuudesta reagointiin yhdessä yössä. Lopputuloksena syntyi kotimaisen markkinoinnin historiaan jäävä taidonnäyte johdonmukaisesta tekemisestä suomalaisen markkinoinnin eteen.

Webinaarissa kuulet konkreettisia esimerkkejä kampanjoista.
Saat myös avaimet onnistuneeseen markkinointiin poikkeusaikana, Sanomalla ne olivat:

• Luovuus – materiaalien tuotanto uudet turvallisuusrajoitukset huomioiden
  • Priorisointi – luopuminen on vaikeinta
  • Epävarmuuden hyväksyminen – kaikkea ei voinut tilanteessa nopeilla mittareilla todentaa ja päätöksiä piti tehdä puutteellisilla tiedoilla muuttuneessa tilanteessa
  • Asiantuntijoihin luottaminen
  • Avoin ja aktiivinen tiedonkulku
  • Asenne – missään vaiheessa ei ollut varaa hyytyä

Elina Bono, Head of Marketing, B2B/Sanoma Media Finland
Elina Bono vetää Sanoma Media Finlandin B2B-markkinointia. Markkinointia rakastavalla Elinalla on yli 20 vuoden kokemus markkinoinnista, mediasta, myynnistä ja viestinnästä. Parhaiten hänet tunnetaan Oikotien ”Kun aika on” ja Sanoman ”Aina tulee sanomista” -konseptien äitinä, mutta eniten hän syttyy myynnin ja markkinoinnin saumattomasta yhteistyöstä.
”Tärkein tehtävämme on auttaa suomalaisia yrityksiä menestymään. Näin myös korona-aikana. Tavoitteet vaan muuttuivat. Kriisin iskettyä monet hakivat kasvun sijaan keinoja selviytyä. Markkinoinnista tuli merkityksellisempää kuin koskaan aikaisemmin. Sen tehtävänä oli ylläpitää ja elvyttää hiipunut kysyntä”, toteaa Elina Bono.

Keskiviikko 18.11.2020 klo 14.00-15.00

Webinaari

• Muille osallistujille osallistumismaksu on 129 €. Maksu laskutetaan.

Ilmoittaudu mukaan 16.11.2020 mennessä.

Jäseneksi voi liittyä jokainen markkinoinnista ja sen ilmiöistä kiinnostunut – ammattiin katsomatta, uran joka vaiheessa. Liity nyt, niin pääset osallistumaan maksutta tapahtumiimme ja saat MARK me -sisältöpalvelun käyttöösi.
Tutustu lisää

Katso webinaaritallenne: Onnistu B2B-markkinoinnissa