Vaikutamme

Visiomme on, että Suomessa markkinoinnin ammattilaiset hyödyntävät työssään ja työpaikoillaan laajasti markkinointiosaamista merkittävänä osana kaupallista menestymistä ja kasvua.

Teemme sen auttamalla markkinoijia ja markkinointihenkisiä yrityksiä menestymään ja kasvamaan, sekä tarjoamalla alan johtavien asiantuntijoiden tuottamaa, uusinta ja edistyksellisintä tietoa, huolella kuratoituna uran kaikkiin vaiheisiin.

Peruspalveluidemme lisäksi teemme yhteiskunnallista työtä ja vaikuttamista osana strategiaamme. Alta voit tutustua ajankohtaisiin projekteihin, joilla edistämme markkinoinnin roolin ja merkityksen vahvistumista yhteiskunnassa yhdessä alan asiantuntijoidemme kanssa.

Oppilaitosyhteistyö yritysjäsentemme kanssa

Haluamme kasvattaa markkinoinnin ammattilaisia, jotka menestyvät kaikissa uran vaiheissa.

Ajantasaista ja puolueetonta markkinoinnin koulutusmateriaalia on erittäin vaikeaa löytää ja saada. Oppilaitosten kanssa yhdessä pilotoitu ja toimiva yhteistyö palvelee parhaalla mahdollisella tavalla niin opettajia, kuin oppilaitakin markkinoinnin nopeasti muuttuvassa ympäristössä.

Yhdessä Yritysjäsentemme kanssa lahjoitamme MARK me-sisältöpalveluamme oppilaiden ja opettajien käyttöön. Autamme ymmärtämään markkinoinnin ja markkinoinnin ammattilaisen strategista merkitystä ja roolia, sekä opiskelijoita tutustumaan tuleviin työnantajiin ja kollegoihin. Tutustu Yritysjäsenyyteemme >

Toimistovierailut opiskelijoille

Autamme oppilaitoksia ja alan yrityksiä verkostoitumaan omalla MARK-konseptilla, jonka synnyttäjänä ja emona toimii MARKin hallituksessakin vaikuttava Jenni Brisk. Konsepti on rakennettu yhteistyössä Haaga Helian Krean kanssa ja pilottiyrityksenä on toiminut hasan&partners. Lue lisää konseptista >

Konseptissamme toimisto voi valita kahdesta erilaisesta valmiista ohjelmasta opiskelijavierailulle. Kummankin tavoitteena on tutustuttaa alan tulevat tähdet erilaisiin alan töihin. Kannustamme hyödyntämään opiskelijaryhmiä myös ideointiin todellisissa asiakas-caseissa. Voit ilmoittaa halukkuudestasi kutsua opiskelijat vierailulle täällä >

Mikäli olet markkinoinnin opettaja ja kiinnostunut järjestämään omalla paikkakunnallasi vierailun, ota yhteyttä toimisto@markkinointiliitto.fi.

Markkinoinnin tietämystä sisältöyhteistyöllä alakouluista korkeakouluihin

Nuorten yrittäjyys ja talous NYTin toiminta tavoittaa jopa 200 000 lasta ja nuorta ympäri Suomen. Työelämä ja yrittäjyys kehittyvät huimaa vauhtia ja erilaisten opetusmateriaalien päivitystarve kouluilla on jatkuvaa.

Markkinointiliitto osallistuu talkoisiin tuottamalla oppimateriaalia yhdessä markkinoinnin kärkiosaajien kanssa. Tarkoituksena on lisätä markkinoinnin tietämystä aina varhaiskasvatuksesta korkeakouluihin.

Yhteistyössä mukana: Sari Heinilä, Grundlage, Petri Matero, Materock, Jani Halme, Toinen PHD, Anni Maaninka, PING Helsinki, Outi Somervuori, Cambri & Markkinointiliiton hinnoitteluryhmä

Maailma tarvitsee hyväntekijöitä – Nonprofit organisaatioille oma jäsenyys

Muuttuvassa maailmassa kolmannen sektorin toimijoiden on pystyttävä muuntautumaan varainhankinnan osalta, jotta yhteiskuntaa ylläpitävät ja monella tapaa kannattelevat palvelut saadaan ylläpidettyä. Tämän synnyttämiseksi tarvitaan toimijoille markkinoinnin osaamista ja lisää asiakas- ja markkinalähtöistä kaupallista ajattelua.

VaLa ry, vastuullisen lahjoittamisen edustaja ja edunvalvoja Suomessa, on valinnut koulutuskumppanikseen Markkinointiliiton. Valintaan vaikutti palveluiden korkea laatu ja se, että sisällöt ovat tarkoin kuratoituja ja puolueettomia.
Yhdessä olemme konseptoineet oman jäsenyyden varainhankkijoiden markkinoinnillisen osaamisen kehittämiseksi tärkeiden yhteiskunnallisten toimijoiden tulevaisuuden vahvistamiseksi. Tutustu varainhankkijan jäsenyyteen täällä >

VaLa ry ja Rastor-Instituutti avaavat Markkinointiliiton jäsenille myös Vastuullinen varainhankkija -tutkintokoulutuksen. Koulutus on maksuton. Koulutuksesta hyötyy jokainen markkinoinnin ammattilainen, jonka tavoitteena on kerätä tuottoja omalla työllään. Tutustu koulutukseen >

Tutustu omaan luovuuteen ja opi hyödyntämään sitä laajemmin

Jokainen meistä on luova. Mitä paremmin tunnemme oman luovan potentiaalimme, sitä paremmin osaamme hyödyntää sitä työelämässä omassa, sekä yhteisessä työssä.

Olemme kehittäneet tavan mitata ja mallintaa luovuutta, jotta jokainen voisi ottaa tämän tulevaisuuden merkittävän kyvykkyyden käyttöön arjessaan. Tarjoamme kaikille halukkaille mahdollisuuden henkilökohtaiseen maksuttomaan testiin, jolla saa kattavan analyysin oman luovuuden eri osa-alueista, sekä niiden kehittämisestä ja häiriötekijöiden poistamisesta arjessa.

Kokonaisuus on tuotettu Luova työelämä 2030 -hankkeessa yhteistyössä Teknologiateollisuuden, Marketing Finlandin, Tekniikan Akateemisten (TEK), Henryn, Tivian ja Aaltoyliopiston, sekä suomalaisen asiantuntiojakumppani Yellow Methodin kanssa. Hanke on osa Suomen hallituksen tukemaa Työ2030-ohjelmaa.

Avoimet webinaarit inspiraatioksi koko markkinoinnin alalle

Tuotamme kerran kuukaudessa laadukkaan avoimen webinaarin palvelemaan, vahvistamaan ja inspiroimaan suomalaista markkinointia. Teemat vaihtelevat alan yleisen kehityksen ja tarpeen mukaisesti. Halukkaille on tarjolla samasta teemasta myös laadukas ja edullinen koulutus. Mahdollistamme oppimisen kaikille halukkaille.

Jo pidettyjen avoimien webinaariemme tallenteet löydät MARK me -sisältöpalvelustamme.

MARK Arvoliiton varsinaisena jäsenenä arvoa tuottavan markkinoinnin puolesta

ARVO edistää yhteiskunnallisen yrittämisen toimintamallin menestystä Suomessa. Tarjoamme apua vaikuttavamman ja vastuullisemman bisneksen tekemiseen, pääsyn arvolähtöisen toimijoiden verkostoon, yhteistä kehittämistä, näkyvyyttä ja edunvalvontaa. Uskomme, että yhteiskunnallinen yrittäminen on kilpailuetu.

Markkinointiliitto hyväksyttiin ensimmäisenä markkinoinnin alan toimijana ARVO ry:n varsinaiseksi jäseneksi vuonna 2023. Jäsenyys auttaa verkostoitumaan arvopohjaisten yhteiskunnallisten yritysten kanssa ja viemään markkinointikyvykkyyttä väkevämmin osaksi yhteiskunnallista vaikuttamista. Tavoitteena on jakaa arvopohjaisen markkinoinnin merkitystä ja vaikuttavuutta yhteiskunnan kannalta merkittäville toimijoille.