Ota haltuun SEO ja SEA sisällöntuotannossa sekä osana kokonaisvaltaista verkkosivuston suunnittelua

Tässä koulutuksessa käymme läpi hakusanaoptimoinnin (SEO) ja hakusanamainonnan (SEA) tärkeimmät perusteet. Tavoitteena on syventää ymmärrystä SEO:n ja SEA:n yhteispelistä sekä niiden merkityksestä sivujen löydettävyydelle ja verkkokaupan menestykselle.

Sisältö:

• Mitä SEO & SEA on?
  • Miksi SEO + SEA on tärkeää?
  • Hakuintentio
  • Avainsanojen ja aiheiden löytäminen ja valinta
  • Avainsanamainonta
  • SERP eli hakutulossivu
  • Schema / Product markup – rakenteellinen data verkkokaupoille
  • Tuotesyötteeseen perustuva shopping-mainonta
  • Sisältömarkkinointi verkkokaupoille
  • Kuinka teen hakukoneystävällistä sisältöä?

Kenelle?
Koulutus sopii kaikille markkinoinnin sekä digitaalisen liiketoiminnan ja sen kehittämisen parissa työskenteleville päättäjille ja asiantuntijoille.

Kouluttajat
Mikael Marila, Senior Consultant, SEO
Samuli Leinonen, Managing Consultant, mainonta
Hopkins

Mikaelin laaja-alainen kokemus digimarkkinoinnista ulottuu yli kymmenen vuoden ajalle. Hän on toteuttanut hakukoneoptimointia ja konversio-optimointia Suomessa ja kansainvälisesti, työskennellen niin kasvuyritysten kuin pörssiyhtiöiden parissa. Hopkinsilla Mikael työskentelee sekä verkkokaupan että B2B-asiakkaiden parissa, tukien asiakkaiden liiketoiminnan kehittämistä hakukonelöydettävyyden keinoin.

Samuli on suunnitellut ja toteuttanut monikanavaista mainontaa eri rooleissa vuodesta 2001 lähtien. Verkkoliiketoiminnan kaupallisesta kehityksestä hänellä on yli 17 vuoden menestyksekäs työkokemus useilta eri toimialoilta, useista eri maista. Samulin leipälajina on Google Ads, missä hän on yksi pohjoismaiden kokeneimmista tekijöistä ja toteuttaa myös tämän aihepiirin koulutuksia lukuisille organisaatioille.

Tiistai 17.9.2024 klo 13.00-16.00

Kesto
Koulutus 2,5 h + loppukeskustelu 0,5 h

Verkkokoulutus, käytämme ZOOM-alustaa.
Koulutus on vuorovaikutteinen ja voit esittää kysymyksiä asiantuntijalle.

Materiaali & tallenne
Koulutuksesta tehdään tallenne – saat sen sekä kouluttajan laatiman materiaalin käyttöösi muutaman päivän sisällä.

Vinkki!
Premium-jäsenenä osallistut koulutuksiimme aina maksutta ja pääset myös katsomaan koulutustallenteita.
Tutustu premiumiin

• Jäsenet 99 € (sis. alv 24 %)
• Ei-jäsenet 199 € (sis. alv. 24 %)
• Premium-jäsenille maksuton

Peruutusehdot
Jos et pääse osallistumaan, voimme siirtää paikan maksutta toiselle henkilölle. Ilmoita siirrosta viimeistään koulutusta edellisenä arkipäivänä. Mikäli peruutat osallistumisesi alle 7 vrk ennen tapahtumaa, pidätämme 50 % koulutuksen hinnasta. Mikäli et peruuta osallistumistasi etukäteen etkä osallistu koulutukseen, perimme koko osallistumismaksun. Verkkokaupan sopimusehdot löydät täältä. Ota tarvittaessa yhteyttä: toimisto@markkinointiliitto.fi

Liity jäseneksi ja lunasta etusi heti!
Liittymällä MARKin jäseneksi pääset mukaan tähän koulutukseen etuhintaan ja varmistat paikkasi myös tulevissa tapahtumissamme. Saat lisäksi MARK me -sisältöpalvelun heti käyttöösi.
Lue lisää jäsenyyden eduista