Miten mediaseurantaa kannattaa tänä päivänä tehdä?

Mediaseuranta terminä on kestänyt huonosti aikaa. Se tuntuu eittämättä monesta pakolliselta pahalta ja sen hyödyntäminen jää usein liiaksi viikko-, vuosi- tai kuukausiraporttien tasolle.

Raportit ovat hyvä peruspalikka ja monelle onkin erittäin hyödyllistä tarkastella sitä, miten oma organisaatio ja sille tärkeät teemat sekä puhujat näkyvät yhteiskunnallisessa keskustelussa, ketä muita keskustelijat ovat ja kehittyykö näkyvyys haluttuun suuntaan.

Tunnistatko signaalit?

Monen mediaseuranta on jäänyt vanhoihin uriinsa kuitenkin siinä, että seurannan kohteena on vain organisaatio ja että ainoastaan niin sanotut perinteiset mediat. Silloin uhkana on kuplautuminen, jossa piilee lukuisia riskejä.

Lopeta siis mediaseuranta sellaisena kuin sen tunnet ja siirry seuraamaan yhteiskunnallisia signaaleja ja muutosta!

Webinaarissa käymme läpi:

1. Pohjustus ja uusi näkökulma: mediaseurannasta yhteiskunnallisten keskusteluiden seuraamiseen
  2. Mitä seuranta tarkoittaa käytännössä ja kuka sen tekee?
  3. Parhaat hyödyntämisesimerkit

Asiantuntijat
Ilona Haahtela, neuvonantaja, valmentaja, YTM, Miltton

Ilona työskentelee Milttonilla neuvonantajana ja valmentajana. Ilona on koulutukseltaan journalisti, ja ennen Miltton-uraansa hän työskenteli toimittajana. Milttonilla Ilona on erikoistunut ansaitun median strategioihin, mediasuhteisiin, sisällöntuotantoon sekä media- ja esiintymisvalmennuksiin.

Tuuli Ekman, Director, PR & social media, VTM, Miltton

Tuuli vetää Milttonilla PR:n ja sosiaalisen median liiketoimintaa, ja hän onkin ollut mukana rakentamassa pitkäjänteisesti organisaatioiden brändimielikuvaa, lanseeraamassa markkinoille uusia tuotteita ja palveluita, sekä kehittämässä brändien suhteita kotimaiseen mediakenttään ja avainvaikuttajiin. Tuuli tunnistaa nopeasti organisaation vahvuudet ja mahdollisuudet puheenaiheiden luomisessa.

Torstai 2.12.2021 klo 10.00-11.00
(Huom! Jos loppukeskustelua syntyy, varaamme sille aikaa klo 11.15 asti.)

Webinaari – voit osallistua etänä tietokoneeltasi tai mobiilisti. Käytämme ZOOM-alustaa.

• MARKin jäsenille webinaari on maksuton.
• Muille osallistujille osallistumismaksu on 129 €. Maksu laskutetaan.

Markkinointiliiton jäsenyys – Liity nyt, maksa vasta tammikuussa!
Lunasta itsellesi vuoden 2022 jäsenyys ja varmista paikkasi markkinoinnin huipputapahtumissa. Saat loppuvuoden kaikki MARK webinaarit maksutta.
Lue lisää eduistamme

Katso webinaaritallenne: Mehut irti mediaseurannasta

Lue myös blogi: Unohda mediaseuranta sellaisena kuin sen tunnet – Siirry seuraamaan signaaleja