Kuinka tunnistat, jäsennät ja konkretisoit organisaatiosi strategisesti tärkeät kohderyhmät, asetat niille mitattavat tavoitteet, ymmärrät missä kanavissa niitä kannattaa palvella ja mitä niille kannattaa luvata?

Viestinnän, markkinoinnin ja palvelukehityksen raja-aidat murtuvat ja moni organisaatio tuskailee olemassaolevien viestintä- ja markkinointikanaviensa kanssa.

Tässä koulutuksessa opit, miten konkretisoit organisaationne abstraktin strategian yksiselitteisiksi kohderyhmäkohtaisiksi tavoitteiksi ja keräät johdon kanssa yhteisen käsityksen siitä, miten hyvin ymmärrätte kohderyhmiänne. Lopputuloksena saat työkalut organisaation läpileikkaaville yhteisille ja mitattaville tavoitteille.

Käymme läpi, miten

  • tunnistat, konkretisoit ja priorisoit organisaation menestykselle oleelliset kohderyhmät.
  • asetat niille konkreettiset ja mitattavat toiminnan sekä markkinoinnin ja viestinnän tavoitteet.
  • jäsennät olemassaolevan asiakastiedon kohderyhmien tarpeista ja kanavista.
  • määrittelet kohderyhmäkohtaisesti organisaation tärkeimmät erottuvuustekijät ja ydinlupaukset.
  • määrittelet kohderyhmäkohtaiset tärkeimmät kanavat ja toimenpiteet.
  • määrittelet tärkeimmän next stepin.

Miksi osallistua?
Koulutus auttaa organisaatioiden johtoa sekä viestintää ja markkinointia kokoamaan yhteisen käsityksen siitä, mitä organisaatio pyrkii saamaan aikaiseksi, kenen parissa ja miksi sillä on väliä. Lisäksi se auttaa jäsentämään mitä organisaatio tietää kohderyhmiensä tarpeista, ja katsomaan kriittisesti mitä niille lupaa ja missä kanavissa.

Lopputulemalla organisaation johto, viestintä ja markkinointi voivat tehdä yhteisiä tietoisia valintoja viestintä- ja markkinointikanavistaan.

Kenelle?
Koulutus on suunniteltu markkinoinnin ja viestinnän asiantuntijoille ja johdolle. Sisällöstä on hyötyä myös johtoryhmien jäsenille, jotka haluavat kehittää sitä, miten oman organisaation viestintä ja markkinointi toteuttavat organisaation strategiaa.

Asiantuntija
Timo Berry, strategi, luova johtaja & toimitusjohtaja, Berry Creative

Timo on kansainvälisesti palkittu luova johtaja ja strategi. Hän uskoo kysymyksillä johtamiseen. Tärkeimpiä kysymyksiä hänelle ovat: Mikä on tilanne ja ratkaistava ongelma? Keitä siihen liittyy? Milloin olemme onnistuneet? Miksi sillä on väliä?

Berry Creative on luova toimisto, joka toimittaa brändinrakentamista ja strategiaa, visuaalista suunnittelua, julkaisusuunnittelua eri kanaviin, kampanjointia sekä Free love -kevytkumppanuutta. Berry Creativen töitä on palkittu kansallisilla ja kansainvälisillä areenoilla, ja se on voittanut Suomen parhaan brändi- ja designtoimiston kilpailun kolmasti. 

Aika
Torstai 23.5.2024 klo 13.00-16.00

Kesto
Koulutus 2,5 h + loppukeskustelu 0,5 h

Paikka
Verkkokoulutus, käytämme ZOOM-alustaa.
Koulutus on vuorovaikutteinen ja voit esittää kysymyksiä asiantuntijalle.

Materiaali & tallenne
Koulutuksesta tehdään tallenne – saat sen sekä kouluttajan laatiman materiaalin käyttöösi muutaman päivän sisällä.

Vinkki!
Premium-jäsenenä osallistut koulutuksiimme aina maksutta ja pääset myös katsomaan koulutustallenteita.
Tutustu premiumiin

Hinta
• Jäsenet 99 € (sis. alv 24 %)
• Ei-jäsenet 199 € (sis. alv. 24 %)
• Premium-jäsenille maksuton

Peruutusehdot
Jos et pääse osallistumaan, voimme siirtää paikan maksutta toiselle henkilölle. Ilmoita siirrosta viimeistään koulutusta edellisenä arkipäivänä. Mikäli peruutat osallistumisesi alle 7 vrk ennen tapahtumaa, pidätämme 50 % koulutuksen hinnasta. Mikäli et peruuta osallistumistasi etukäteen etkä osallistu koulutukseen, perimme koko osallistumismaksun. Verkkokaupan sopimusehdot löydät täältä. Ota tarvittaessa yhteyttä: toimisto@markkinointiliitto.fi

Liity jäseneksi ja lunasta etusi heti!
Liittymällä MARKin jäseneksi pääset mukaan tähän koulutukseen etuhintaan ja varmistat paikkasi myös tulevissa tapahtumissamme. Saat lisäksi MARK me -sisältöpalvelun heti käyttöösi.
Lue lisää jäsenyyden eduista